BIARLAH BEGINI...

|
Aku seperti daun yang gugur sebelum layu
yang terhempas angin,
lalu jatuh ke tanah tanpa mempunyai akar,
mahupun dahan yang menumpangku lagi...
dukaku kubawa, menembus hati ku yg semakin menipis...
senyumku pun tersembunyi...
aku menyakiti hatiku lagi, dengan semua yang aku kenangkan...
aku dijatuhkan saat aku melayang tinggi
sampai tidak dapat lagi menggapainya untuk kembali...
aku di anugerahkan sebuah cinta...
namun cinta yang memang berbeza
menjadikan aku seorang bodoh, yang mengharapkn kepastian...

kenapa aku begini...?
kerana aku telah kecewa
ternyata itu adalah kenyataannya...
kadang kala orang yang paling kita sayangi adalah orang yang menyakiti hati kita
untukmu, yang mengajari aku makna cinta...
yang membimbing aku di jalan cinta
yang hidup, kerana, dalam dan untuk cinta...
kita mengawalinya dengan senyuman dah mengakhiri nya pula dengan senyuman..
biarlah begini...

aku memilih buta untuk tidak melihatmu
aku memilih tuli untuk tidak mendengarmu
aku memilih bisu untuk tidak berucap padamu
aku memilih lumpuh untuk tidak berjalan lagi kearahmu
tapi ternyata…
hatiku tetap memilih untuk selalu mencintaimu...

0 comments:

Post a Comment